Studier

PRAKTISK INFORMATION: Anmälan sker till arbetarekommunens studieorganisatör. Utbildningarna är avgiftsfria för deltagarna. Utbildningar och konferenser genomförs i samarbete med ABF Skåne.

Kommande utbildningar

JANUARI

15 januari Studiekonferens
Starttid kl 18.00 och avslut kl 20.00

Konferens för arbetarekommunernas studieorganisatörer.

FEBRUARI

23-24 februari Gruppledarutbildning ”Att leda partivänner”
Plats: Backagårdens kurs- och konferenscenter
Starttid lördag kl 09.00 och avslut söndag kl 13.00.

Att leda och fördela arbetet i nämnden eller styrelsen på ett sätt som engagerar, inkluderar och skapar förutsättningar för att nå politisk framgång kräver ibland att man tar ett steg tillbaka och analyserar både sitt eget ledarskap, dynamiken i gruppen och dialogen med verksamheten. Utbildningen ger dig som nyvald gruppledare i kommunen eller regionen kunskap om rollen som ledare, politisk styrning och mötesteknik.

23 februari EU-valledarutbildning
Plats: Backagårdens kurs- och konferenscenter
Starttid lördag kl 09.00 och avslut kl 15.00.

Hur gör man för att mobilisera och vinna kampanjer? Vad krävs för att få sina medlemmar att gå från ord till handling? Syftet med utbildningen är att ge valledarna verktyg för att genomföra en effektiv valrörelse.

MARS

1-3 mars Handledarutveckling, andra träffen
Plats: Backagårdens kurs- och konferenscenter
Starttid fredag kl 17.00 och avslut söndag kl 15.

En utbildning där du som handledare ges möjlighet att fördjupa sina kunskaper i värdegrundsdrivet handledarskap. Utbildningen påbörjades under 2018 och avslutas under 2019.

9-10 mars Medlemsutbildning, del 2
Plats: Backagårdens kurs- och konferenscenter
Starttid lördag kl 09.00 och avslut söndag kl 15.00.

Alla medlemmar har rätt till en medlemsutbildning. Socialdemokraternas grundläggande medlemsutbildning är ett av våra viktigaste verktyg i byggandet av en stark partiorganisation genom att ge dig som medlem en bra introduktion. Genom att i grupp få chansen att diskutera och få insikter om politik, ideologi, historia och hur partiorganisationen fungerar, får du som medlem bättre verktyg för delaktighet, engagemang och ett aktivt medlemskap i partiet.