Skånsk politikerhelg 2019

Partidistriktet bjuder in alla medlemmar till konferensen Skånsk politikerhelg lördagen den 31 augusti på Backagården utanför Höör. Arrangemanget börjar kl. 9.00 och vi beräknar att avsluta cirka 14.30.

Partidistriktet bjuder in alla medlemmar till konferensen Skånsk politikerhelg lördagen den 31 augusti på Backagården utanför Höör. Arrangemanget börjar kl. 9.00 och vi beräknar att avsluta cirka 14.30.

Årets huvudtema är Jämlikhet och solidaritet i en föränderlig tid. Otrygga anställningar har blivit allt vanligare, många pensionärer känner sig svikna och ojämlikheten i skolan får allvarliga konsekvenser. Samtidigt skapar klimatkris och oroligheter i omvärlden en rädsla inför framtiden. Vad krävs för att vända utvecklingen och mobilisera människor i kampen för ett jämlikt och solidariskt samhälle?

Det blir en dag fylld av politiska seminarier som är öppen för alla medlemmar. Där du får möjlighet att bidra till den idépolitiska debatten och diskutera hur vi utvecklar modiga reformer.

Programmet hittar du här

För frågor om samåkning och samordning av resor till konferensen vänd dig till din arbetarekommun. Vanligtvis går det också att ta sig med buss ända till Backagården. Hållplatsen heter Backagården och restider kommer att finnas tillgängliga via Skånetrafikens reseplanerare.

Deltagaravgiften är 100 kronor per deltagare. I det ingår lunch och kaffe samt tillgång till alla aktiviteter under dagen.

Anmäl dig senast 4 augusti via följande länk:

ABF Mitt Skåne hanterar anmälningarna. Vid frågor om konferensen kontakta Petra Bergquist tf förste ombudsman via e-post petra.bergquist@socialdemokraterna eller per telefon 040-660 73 09