Klass i Skåne- julavslutningen

Under året har en enad skånsk arbetarrörelse med ABF Skåne, LO Skåne, S-kvinnor Skåne och SSU Skåne tillsammans arrangerat föreläsningskvällar på temat ”Klass i Sverige”. Med utgångspunkt i Katalys rapportserie med samma namn har olika föreläsare pratat kring de olika kapitel som de själva författat och inspirerat deltagarna att starta egna cirklar på bokens olika teman. Klicka här och titta på de tidigare föreläsningarna på ABF Skånes Youtubesida.

Nu är det dags att knyta ihop säcken lagom till jul och det gör vi storslaget med att bjuda in till ett digifysmöte med panelsamtal på Backagården. Alla är välkomna att delta på sina villkor, digitalt hemifrån eller på plats på Backagården men vi uppskattar om du anmäler dig i förväg . Klicka här och se hela inbjudan.

17.15 drar vi igång med fika för att en halvtimme senare njuta av luciatåg med lokala förmågor. 18.00 blir det panelsamtal med deltagare från de arrangerande organisationerna med Lisa Pelling från Arena Idé som moderator. Lisa kommer dessutom att presentera sin bok ”Det svenska missnöjet”.

Här kan du läsa mer och anmäla dig. Notera gärna att det finns två alternativ för anmälan; digitalt och fysiskt.